تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا، تولید اطلاعات یا مطالب بازاریابی در مورد محصول یا خدمات است. تولید محتوا در بازاریابی اغلب شامل محتوای اطلاعاتی یا آموزشی همراه با نام برند و شعار آن است.
برای این که بفهمید تولید محتوا چیست باید ابتدا مفهوم محتوا را بشناسید.
تعریف محتوا
به طور کاملا ساده و مختصر، محتوا یعنی هر نوع اطلاعات و تجربهای که به مخاطب منتقل میشود. در واقع، محتواها واسطههای ارتباطی هستند که در فرمها و اشکال مختلفی همچون مقالات، تصاویر، ویدئوها، مسابقات آنلاین و… پیامی را به مخاطبین انتقال میدهند. یک پست در رسانه های اجتماعی یا مقاله ای که بر روی یک وبسایت منتشر شده و حتی عکس یک کودک کارتن خواب، به این دلیل که در حال انتقال پیام، ایده، احساس و تجربه است، محتوا در نظر گرفته میشود.
احتمالا با مطالعه تعریف محتوا، اکنون میتوانید خودتان تعریف دقیقی از تولید محتوا چیست ارائه کنید. تولید محتوا در واقع فرایند انتقال پیام به مخاطب است که از طریق انواع مختلف محتوا همچون تصویری، متنی و… انجام شده و منجر به ارتباط یک برند یا کسب و کار با مخاطبین هدف خواهد شد.
در سالهای اخیر، به موازات توسعه فضای وب و افزایش چشمگیر وب سایتها و همچنین شبکههای اجتماعی، تولید محتوا به امری بسیار ضروری برای پیشرفت کسب و کارها، تبدیل شده است. از این رو، تولید محتوا و تکنیک های خلق محتوا نیز دستخوش تغییرات و پیشرفت های فراوانی شده است که در ادامه راجع به آن به تفصیل خواهیم گفت.
پیشرفت های دیجیتال باعث شده است که فرآیند تولید محتوا در چند سال گذشته به طور تصاعدی افزایش یابد. مراحل متعدد تولید محتوای باکیفیت خیلی ساده تر و قابل دسترسی تر شده اند.
بنابراین اگر قصد دارید مخاطبان وب سایت تان تعامل بیشتری داشته باشند و از این طریق ترافیک سایت ، نرخ تبدیل و فروش خود را افزایش دهید، به نکاتی که راجع به تولید محتوا در این مطلب اشاره کردیم و شروع به تولید محتوا با کیفیت و جذاب باشید.
انواع مختلف محتوا
- تولید مقاله و بلاگ در وب سایت
- کتاب الکترونیکی محصولات یا خدمات
- ویدئو شامل تیزر ویدئویی یا موشن گرافیک
- محتوای تصویری مثل اینفوگرافیک و پست های اینستاگرام